مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 09:452021-12-01اقتصادي

سوخت ملی-6| راهکار کاهش استهلاک موتور در خودروهای CNGسوز


حمایت دولت سیزدهم از CNGسوز کردن خودروها با استفاده از کیت های نسل 4 موجب بهبود توان خروجی موتور، کاهش مصرف سوخت، کاهش استهلاک و کاهش آلایندگی در خودروها خواهد شد که استقبال مردم از CNG را در پی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از اولویت های مهم وزارت نفت در دولت سیزدهم، توسعه صنعت CNG در کشور است، بر این اساس شورای عالی انرژی در سند تامین انرژی بخش حمل و نقل کشور تا افق 1420 به تمرکز سیاست های دولت بر توسعه CNG و دو برابر شدن سهم آن در سبد سوخت کشور تاکید کرده است.

در حال حاضر توسعه CNG در کشور گرفتار یک تله سیاست گذاری است بدین معنا که افزایش سهم CNG در سبد سوخت زمانی محقق می شود که با افزایش قیمت بنزین و معنادار کردن اختلاف قیمت این دو سوخت، مردم برای CNGسوز کردن خودروها انگیزه پیدا کنند.

از طرفی دیگر با توجه به ملاحظات اجتماعی، افزایش قیمت بنزین امکان پذیر نخواهد بود مگر اینکه قبل از آن سوخت های جایگزین مثل CNG توسعه پیدا کرده باشند.

راهکار وزارت نفت برای حل این تله سیاست گذاری، اجرای سایر راهکارهای سیاستی (غیر از افزایش قیمت بنزین) برای توسعه CNG در کشور است.

به بیان دیگر صرف نظر از مسائل قیمتی، چالش های دیگری در مسیر توسعه CNG در کشور وجود دارد که دولت می تواند با حل آنها مسیر توسعه CNG را هموار کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوخت ملی-6| راهکار کاهش استهلاک موتور در خودروهای CNGسوز

سوخت ملی-6| راهکار کاهش استهلاک موتور در خودروهای CNGسوز